Pages

04 Julai 2007

Peringatan Diri!

18 ulasan:

  1. Salam Qudwah,

    Peringatan diri ! Em, ada gambar kek pkal tu. Birthday ke.....kalau betul birthday...nak wish - eidul milad, semoga semakin hampir dengan-Nya. Ameen.

    BalasPadam
  2. Salam,

    Peringatan diri ! Em, ada gambar kek plak tu. Birthday ke....kalau betul, nak wish - eidul mielad.Semoga semakin hampir dengan-Nya.

    Ameen

    BalasPadam
  3. birthday ke?? kalau yea, selamat hari lahir.. moga panjang umur murah rezeki.. :)

    BalasPadam
  4. salam....

    Pertama kali,
    inilah isyarat bahawa diri makin meningkat usia....
    Ahhh......sedihnya..memikirkan diri yang banyak kekurangan.
    iffah dan achik...terima kasih atas doa..

    Eh ye ke nie?...

    bulan ni entri akan sedikit lapang...tidak berat-berat...insyaallah....

    BalasPadam
  5. Di hari itu ada seorang yg disaluti debaran. Penuh pengharapan.

    Hari itu ada seorang insan yang abgai bermatian menyabung nyawa. Tabah diambang syahid.

    Hari itu juga lahirnya bayi kecil. Dengan tangisan penuh kegembiraan (?)...Bayi lemah itu dinamai 'KITA'.

    Hargailah mereka. Cintailah mereka. Berpekertilah kita sebaiknya dengan mereka. Mereka yg pernah mengorbankan segalanya di hari lahir kita. Dengan redha mereka, akan kita kecapi restu Sang Pencipta.

    "Selamat Hari Lahir Juga" :)

    - anTusufi

    BalasPadam
  6. salam..

    Bday kakak ye?selamat hari lahir.sori lmbt wish...
    semoga murah rezeki...syg kakak=)

    BalasPadam
  7. Salam,

    EidulMilaad!

    Mudah-mudahan, sejahtera DunyaAkhirah dalam keredhaanNya...

    Aaameen...

    Wassalam.

    BalasPadam
  8. ~qudwah_mardihah~ said...
    Salam

    Ia...masih menanti-nantikan kelahiran karya bermutu..
    Mahu berduet menghasilkan sebuah cereka atau novel...? ini penawaran...
    Pasti tulisan "kita" akan lebih bercambahan dengan idea imaginasi dan sedikit rencah abadi tuan haris....

    Mungkinkah akan meletup nanti..

    salam perpaduan

    ni...bila nak balik...omak ai.......glamour bebenor kita2 di Annexe...

    --- tawaran dari siapa...?

    BalasPadam
  9. bismiLlah wal HamduliLlah,
    as-Salamu`alaikum wa RahmatuLlah...


    salam penghulu segala hari
    ya habibati...

    masya`ALLAH,
    persinggahan ana kali ini
    dengan membawa oleh-oleh,
    tafadhdhol au tafadhdholi
    kepada sesiapa sahja yang sudi :)

    -> pertama, -> kedua

    fi amaniLlah wALLAHu a`lam bisawab.

    BalasPadam
  10. Ohh hari lahir akak ka? Selamat Hari Lahir la diucapkan. Moga pjg umoq & murah rezeki serta cepat dikurniakan jodoh agar saya juga bisa kawin cepat...hehe.. ;)

    BalasPadam
  11. salam,

    apakah makna tersirat disebalik gambo kek coklet yg saya suka tu..

    (",)

    BalasPadam
  12. oh!!..

    dah tengok komen org lain..

    hehehe

    selamat menyambut hari lahir yg ke...
    ke...

    .. berapa lah..

    kek tu pasing sini sikit
    (",)

    BalasPadam
  13. salam,

    owh birthday ke.

    igtkan ada sesuatu maksud tersirat di sebalik kek tersebut.

    contohnya:-
    1. kek yg kelihatan cantik di luar tidak semestinya sedap dimakan. sesuatu yg kelihatan indah di mata, tidak semestinya elok dan bermanfaat.

    2. kek yang cantik & sedap tetapi sbnrnya mengundang pelbagai implikasi jika mengambil dgn kuantiti extreme spt gula berlebihan, kegemukan, dsb.

    3. kek yg diluarnya diselaputi coklat mungkin mempunyai perisa strawberi. sesuatu itu kadangkala tidak bole dinilai dr luaran shj.

    4. kek adalah makanan yg sedap tp mempunyai gula yg tinggi. jadi mestilah mengambilnya dgn kuantiti berpatutan. seperti manusia dgn hiburan, best tp mempunyai kesan2 sampingan yg sekian2, jd mestila berhibur dlm kadar berpatutan.

    anyway, selamat menyambut hari bertambah kematangan.

    BalasPadam
  14. Salam,

    ~alwatary~,
    Saat dilahirkan, itulah kita yang penuh dosa dan noda...
    :)

    ~adik nisa~,
    huhuuhhuh...den sobonarnya, nak nisa bagi hadiah beso....tapi malu nak habaq...he he he

    ~sofwah~,
    terima kasih sahabiah,....

    ~Haris Hauzah~,
    Kira berminat, kita menjadi sahabat dalam penulisan. Novel duet picisan islamik,..sebab senang ..dah satu bumbung...minat genre sama...Oh ya...Jika berminat...kita boleh usahakan bersama.InsyaAllah...
    Cuma kena merancang dan banyak strateginya.

    ~Ukhti27~,
    Ya....terima kasih dengan video penuh perjuangan .....jazakallah..ole-ole yang menarik sekali.

    ~Tintahati~,
    Huhuu...insyaAllah moga doa tintahati....dipercepatkan jodoh dimakbul Ilahi...Semua Kerja Tuhan...Kita apa tahu ya? Kena Usaha, Doa dan mencari yang soleh..

    erkkk....????ayah kat kampung tu ha dah bertanyo....bilo lagi ni?lembu pun dah ditanyo hargo..omak ai...ghisau eden~~

    ~bang_gugar~,
    Banyak maksud kek ni....he he he

    ~bang_gugar lagi~
    Kek tu dah habis kena makan....nak pasing sana..kang tak cukup plak...sian..Jangan kempunan ya!!

    ~sitilina~
    Terima kasih dengan banyak info kesihatan.Dulu-dulu masa kerja kedai kek.....selalu tengok bagaimana pembikinan sebiji kek...he he he...sebab tu sedap sangat...!!!!!!

    Jazakallah...

    BalasPadam
  15. Mardihah kata: "...itulah kita yg penuh noda dan dosa".

    Camne tu ekk...kurang mengerti..semacam sedikit teruja dgn kata² tu :)

    BalasPadam
  16. ~alwatary~,

    salam,

    “Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada malaikat: “Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi”.....
    Surah al-Baqarah (2): 30

    “Dan Allah menumbuhkan kamu dari tanah dengan sabaik-baiknya. Kemudian Dia mengembalikan kamu ke dalam tanah dan mengeluarkan kamu(daripadanya pada hari kiamat) dengan sebenar-benarnya” Surah Nuh (71): 17 –18

    “Dari bumi(tanah) itulah Kami menjadikan kamu dan kepadanya Kami akan mengembalikan kamu dan daripadanya Kami akan mengeluarkan kamu pada kali yang lain” Suran Thaha (20): 55

    “Manusia telah dijadikan(bertabiat) tergesa-gesa…” Surah Al-Anbiya’(21): 37

    (Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang menciptakan.
    Dia telah Menciptakan manusia dari segumpal darah.)) (Surah Al-'Alaq: 1-2)

    "(Maka hendaklah manusia memerhatikan dari apakah dia dijadikan? Dia diciptakan daripada air yang terpancar.Yang keluar dari antara tulang sulbi laki-laki dan tulang dada perempuan"(Surah Ath-Thaariq : 5-7)
    "Kemudian Dia menjadikan keturunannnya dari saripati air yang hina (air mani)" (Surah As-Sajdah : 8)

    Saya merujuk kepada " Kemudian Dia menjadikan keturunannya dari saripati air yang hina(air mani)....

    Mungkin penjelasan ini memungkinkan kita untuk membuktikan bahawa manusia itu dilahirkan dengan kasih sayang...namun yang penuh noda dan dosa adalah bagaimana kita diwarnakan sehingga sekarang. Dari sehelai kain putih...warnanya kini bertambah banyak....Itu maksud saya.

    Jika ada tambahan yang menarik, sila-sila.....saya dok belajar gak lagi ni...

    Jika salah tolong tunjukkan..:) saya juga teruja untuk terus mencari..

    Jazakallah

    BalasPadam
  17. OoOo..dah paham dah..:)

    Kalo itu maksudnya mmg tadak apa yg salah rasanya..

    Cuma jgn berkata bhw kita dah pon bersalut noda dan dosa saat dilahirkan...kurang tepat rasanya...kerana kata Nabi bhw setiap baby yg dilahirkan tu penuh suci dan murni...

    Semoga tulisan kita semakin 'sihat' dari hari ke sehari...itulah indahnya kaedah 'Fazakkir' di dalam Islam kan...

    Salam perjuangan :)

    - anTusufi

    BalasPadam
  18. alwatary,

    terima kasih atas teguran dan segala perkembangan sihat....

    Pertembungan idea sebegini amat diperlukan untuk kita bersama membawa sinar islam..insyaAllah....

    Jazakallah...

    salam perpaduan...

    BalasPadam