Pages

01 Ogos 2007

~Friendly Reminder~


Ogos menjelang tiba, dan tatkala menjelang Syaaban dan Ramadhan..rasa rindu. Bahkan dalam Rejab kami dan saya (sahabat serumah) sudah bertatih untuk berpuasa sunat. Mujur Qada’ Ramadhan lepas sudah dibayar, dan Rejab ini memungkinkan saya untuk mendapatkan sesuatu. Genap 17 Rejab, ketika artikel ini ditulis hati saya berbaur-baur kerana kita semua memperoleh nikmat islam, iman juga ihsan. Alhamdulillah. Dan kita semua masih menikmati banyak nikmat yang di berikan.

Berdoalah di sujud terakhir “ Ya Allah, tambahkanlah bagiku rezeki yang banyak lagi halal, imam yang benar, ilmu yang bermanfaat, kesihatan yang elok, kecerdikan yang tinggi, hati yang bersih dan kejayaan yang besar….”

Saya terperasan kan diri saya, kerana sepanjang bulan Julai, hasil penulisan blogging saya tidak serancak yang seawalnya. Malah, jika dinilai 1 hingga 10, blogging saya boleh dikatakan agak 2 atau 3. Teruknya….Entah kenapa agaknya. Mungkin agak risau menghabiskan karya dan janji saya kepada penerbit.

Menghadirkan diri ke “International Islamic Fair 2007 di PWTC” ~28/07/2007~ menjadi satu keriangan. Cuci mata dan bershopping sakan. Sekurangnya masa saya , walau keseorangan (saya risau juga takut kena culik) tetap di isi dengan perkara bermanfaat. Saya sempat menyambar novel IMAM..(Saudara Faisal Tehrani- pernah bercakap tentang novel tersebut semasa bengkel. Jadi, saya telah memilikinya. Juga beberapa buku karya Harun Yahya. Banyak juga dalam minda saya tentang beberapa buku, namun saya tidak terjumpa. Ohh..bagi yang sudah cukup khaul (1 tahun bekerja) jangan lupa melunaskan zakat. Sempat menjenguk ke booth Zakat Selangor, mendaftar (alahai….saya ni nombor telefon sendiri pun lupa)…no telefon pejabat juga lupa. Malu pula pada saudara tersebut. Tapi, saya buat-buat tahu. Jika ada rakan di sebelah, saya akan bertanya sebegini :

“ Ehh..maaflah bertanya..nombor telefon saya berapa ya?”

“ 224 ke 244?” saya bertanya lagi.

Mereka tertawa. (selalunya A’norm akan jadi mangsa saya)

Di MPH saya menyambar 1515, Advencer si Peniup Ney dan beberapa lagi koleksi. Akan saya panjangkan kerana terlupa pula. Banyak juga membeli. Jangan tidak di baca wahai diri! Buku- buku yang ada tersusun …saya gamit penuh murni dan mesra. Buku-buku banyak beri kenangan dan keriangan. Majalah-majalah koleksi menghantui diri…mana satu saya harus habiskan….?

Kata sifu (menurut A. Samad Said)…..Satu ~ membaca! Dua ~ membaca! Tiga- membaca! Empat ~ membaca! Dan Lima ~ Menulis!. Jika yang ke Lima tidak menulis…??
Jadi…membacalah sahaja.

6 ulasan:

  1. salam pagi rabu...
    mulakan kerja mu dgn bismillah...

    :P

    BalasPadam
  2. cwcsalam pagi rabu...
    mulakan kerja mu dgn bismillah...

    :P

    BalasPadam
  3. oklah ni kak...
    dr sy,lg jarang nk tulis skang ni...tulis pn merepek je..tak abis2 tulis scr beremosi..huhu

    BalasPadam
  4. salam...

    moga kita dapat berubah dari yang lebih daik dari hari kemarin..

    semoga kita dirahmati selalu..

    BalasPadam
  5. muhammad ridwanto5/8/07 22:53

    tahniah

    BalasPadam