Pages

09 Ogos 2007

Salam Kerinduan Sahabiah Tersayang


Menyusuri hari-hari ini, bagaikan air yang mengalir. Puas saya menyatakan pada diri, agar tenang dan sentiasa mengingati tujuan hidup di muka bumi. Bulan kemerdekaan, semoga terus memerdekakan diri kita semua. InsyaAllah.
Selamat hari lahir untuk Sahabiah…Suriani Bte Abdullah sudah 24 tahun, menjelmakan banyak kenangan dalam diri kita. Sesungguhnya walau “mengambil terlalu lama untuk mengenali hati budi, namun persahabatan sudah menjadi satu keindahan”. Terima kasih untuk setiap sokongan sahabiah-sahabiah. ~Sue, ana letak nama anti penuh di sini...tak apa ya...tumpang glamour di sini~



Juga semoga perkahwinan Hj Mohd Lutfi Ameer Abdullah dan pasangan, anak usrah yang macam tak percaya, mendahului kakaknya…Shamsila. Semoga kedua pasangan ini bahagia ke anak cucu. Amin.
Kak Asiah juga dengan pasangannya. Rakan-rakan On-Boarding Programme yang semakin lama dari hidup seorang ke ‘berdua’. Semua kerja tuhan, bukan.???
Bob dan pasangan, (lama nak beri ucapan..so ni baru sempat) Dengar-dengar dah nak dapat baby. Alhamdulillah, Nuraidah Mohd Ariff & Jusrianur Jamaluddin dan yang terbaru Encik Mui’zz & Lydia. Semoga semua berbahagia ke anak cucu dan beroleh ketenangan kehidupan.




Untuk catatan hari ini, sedikit sebanyak saya simpulkan, kehidupan adalah seperti roda. Sekejap di atas dan kemudian di bawah. Mengasihi dan sentiasa menjadi insan paling baik dan terbaik. Itu impian setiap kita. Sentiasa merapatkan, menghulurkan ukhwah dengan setiap sahabat dan sahabiah. Memperingati antara satu sama lain dan sentiasa berlapang dada. Jalan Islam penuh hikmah. Minda saya lantas teringatkan Rumah Sewa zaman perjuangan dahulu. Sekarang juga berjuang, bukan. Biar bukan di landasan sama, namun hati kita masih serupa. Yakinlah, jalan yang kalian pilih adalah terbaik dan sentiasa ingat, untuk membantu Islam walau dengan apa dan cara bentuknya.


Rasulullah s.a.w bersabda, bermaksud: “Sesungguhnya orang-orang yang paling aku kasihi di kalangan kamu dan orang yang paling dekat tempat duduknya denganku dihari kiamat ialah orang yang paling baik akhlaknya. Sesungguhnya orang yang paling aku benci dan paling jauh dariku pada hari kiamat ialah orang yang banyak bercakap perkara sia-sia, dan berlagak angkuh, sombong malah ia merasa bangga dengan kesombongannya.” Para sahabat bertanya lagi, “wahai Rasulullah, sesungguhnya kami telah mengetahui maksud perkataan orang-orang yang suka bercakap banyak yang sia-sia, dan yang berlagak angkuh dan sombong, tetapi apakah maksud orang yang bangga dengan kesombongannya? Jawab Rasulullah “ialah orang yang takbur.”

Riwayat at-Tarmizi

Pstt~~ gambar pengantin tu, gambar Shahrizal & isteri (Bob)....terima kasih sudi berikan keizinan...

4 ulasan:

  1. kebanyakan dari kita jelas lupa
    jelas leka dan alpa..
    kadang-kadang ingat...tapi kemudian
    lupa..wht's wrong...with me??

    BalasPadam
  2. Kak Intan10/8/07 16:29

    Kan lebih elok sekiranya mendoakan pasangan yg sudah atau akan berkahwin agar bahagia sehingga ke akhir hayat ;)

    BalasPadam
  3. ya betul...........

    betul kata kak intan....huhuhuh...
    maksud saya 'wht's wrong with me?" adalah kerana kerja yg saya buat kadang2 banyak lupa dan leka....

    *tiada kena mengena dengan entri ini* he he he

    BalasPadam
  4. salam...

    moga allah merahmati kita semua....

    BalasPadam