Pages

21 September 2007

Nurin Jazlin Dalam Ingatan - Al-Fatihah




Allah s.w.t berfirman : Ertinya " Wahai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah! Dan hendaklah setiap diri memperhatikan apa yang diusahakan untuk esok (hari kiamat), dan bertakwalah kepada kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa-apa yang kamu kerjakan.."
Surah Al-Hasyr ayat 18

Tempatkan Nurin Jazlin, adik kami ini Ya Allah, dengan kasih sayangmu..amin. Ramadhan ini, semoga memberikan kekuatan ibu bapa Nurin.

Kak Ngah,
Semoga Damai Di sana
Semoga Tenang Di sana
Semoga Rahmatmu sentiasa di hati kami..

Kak Ngah,
Sebak jiwa,
Sedih rasa,
Pilu kesannya.....

Duhai manusia..
Mengapa Kak Ngah menjadi 'mangsa'
Pada nafsu buas mereka...

Kak Ngah,
Senyummu...
Persis kami kini...
Semoga menjadi azimat diri...
Semoga Kak Ngah aman, damai dan tenang DI SANA..

Al-Fatihah......

http://nurinjazlin.blogspot.com

7 ulasan:

  1. Al Fatihah untuk Nurin. Kita macam dapat satu kejutan gitukan, saya tak terkejut sangat, sebab kan polis dah kata, mereka sudah ada maklumat tapi masih belum boleh didedahkan.

    Mungkin sendikit. Di Darwin, Australia satu ketika dulu pernah gempar tentang sindiket pelacuran kanak-kanak bila yang tertangkap itu orang besar juga.

    Pendek kata benda-benda macam dah lama ada, cuma kita aje yang macam pura-pura tak mau terima kenyataan. Atau polis kita tak mau dedahkan terlalu banyak info, takut Malaysian mati ketakutan. Masa saya induksi khusus di KDN, penceramah ada bercakap begini "kalau awak taulah tentang pembahagian zon samseng, nescaya nak keluar malam pun awak takut"

    Polis tau tapi kenapa mereka tak mau benteras? Wallahuaallam. Satu hakikat yang harus kita terima ialah kita masih lagi terjajah, dalam bentuk yang kita sendiripun tak boleh nak bayangkan.

    BalasPadam
  2. salam.. selamat berpuasa..
    semoga dia bersama2 orang yang beriman... dan dicucuri rahmat selalu...
    alfatihah..
    amin

    BalasPadam
  3. ooo....
    ni mardhiah..,
    hehehehh
    wah risau dibuatnya eik...
    :P

    ha ha ha...
    :P

    BalasPadam
  4. polis bukan takmau banteras....tapi maybe patuh arahan...

    kadang2 terpaksa menjadi 'kambing hitam' untuk org atas...

    inilah politik...

    salam :)

    BalasPadam
  5. Salam,

    Al-Faatihah...

    Salam Ramadhan :)

    BalasPadam
  6. salam jenguk dihah...Moga khusyuk jalani ibadah sepanjang ramadhan. Raya dtg umah jom!

    BalasPadam
  7. salam cik kak...
    entri baru takde ker???

    hahha :P

    BalasPadam