Pages

06 Disember 2007

~Keabadian Cinta~

Peminat Karya Habiburrahman, nantikan kemunculan ini...best bangat!http://www.ayatayatcintathemovie.com

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Firman Allah S.W.T.

"Maha suci Allah yang menjadikan kejadian semua berpasangan dari sesuatu yang tumbuh di bumi, dari mereka (manusia) dan dari sesuatu yang mereka tiada mengetahui."


(Yaasin: 36)

Kak Salina & Faiz...ana doakan kekal hingga akhir hayat...

Allah telah menjadikan setiap makhluk sama ada bernyawa atau tidak dengan setiap pasangannya. Allah melengkapkan fitrah kasih sayang manusia dengan sepenuh jiwa untuk memastikan manusia manjadi sempurna.

Lelaki dan perempuan dibentuk dari acuan yang sama, naluri kemanusiaan dan mempunyai sifat-sifat tersendiri. Lembut hati wanita dan keras hati lelaki pastinya membentuk sesuatu “luar biasa” dalam hidup. Luar biasa yang bagi saya akan mewujudkan kebahagiaan. Rumah tangga yang dibina sewajarnya menjadi medan kepada kita untuk berfikir sejauh mana perhubungan kita dengan Ilahi.

Sa'adiah & Rahman..menyimpul senyuman bermakna.......

Sesuai dengan firman Allah :

"Di antara tanda-tanda kebesaran-Nya ia menjadikan untuk kamu pasangan dari jenis kamu sendiri untuk kamu tinggal tenteram di sampingnya dan dijadikan di antara kamu kasih sayang dan belas kasihan. Semuanya itu menjadi tanda-tanda bagi orang-orang yang berfikir. "

(ar-Ruum:21)

Firdaus & Marlina........



Salehhuddin & isteri, Natasya..segaknya....


Hikmah kasih sayang Allah ini pastinya untuk kita menjadi Khalifah terbaik, mempunyai hala tuju dalam sebuah organisasi dan memberikan matlamat supaya manusia sentiasa menjaga hubungan dengan Allah s.w.t

Pembentukan keluarga islam adalah sebagai Nizamul Hiyah ( peraturan hidup) yang syumul. Bagi saya, pembentukan keluarga mestilah berlandaskan prinsip islam dan sentiasa sedar wujudnya Allah s.w.t di samping keharmonian rumah tangga dijaga sebaik mungkin dengan kesedaran kepada garis panduan kehidupan islam.

"Janganlah mengahwini wanita-wanita kerana kecantikan. Mungkin kecantikan itu memburukkan hidup. Jangan mengahwini mereka kerana harta, mungkin harta itu menyebabkan kezaliman mereka. Tetapi kahwinilah mereka atas dasar agama. Seorang sahaya yang hitam, berbibir tebal yang beragama adalah lebih baik” (Diriwayatkan oleh Ibn Majah).

Pesan saya kepada diri dan kalian, kahwinilah seseorang kerana agamanya…InsyaAllah.



Yang ni pula Faizul & isterinya, Izwani...pun segak jugak. comeynyerr...meski lewat memberi ucapan, tapi ucapan di blog ini bermakna ..kira tumpang glamour lah...:)


Entri khas untuk Tinta, ehh…boleh kan, sebab Tinta pun tak lama lagi nak kahwin…Aiceh..

Entri ini juga di abadikan untuk sahabat & sahabiah tersayang ..

~ Mohd Faizul Abdul Hadi Nor & isteri, Izwani.

~ Muhamad Salehhuddin Nordin & isteri , Natasya.

~ Mohd Firdaus Mohd Noor & isteri, Marlina

~ Sa’adiah Bte Bakri & suami, Abdul Rahman Bin Talib

~ Rosmalinie Bte Hj Ismail & suami, Mohd Fuad Bin Hj Ahmad

~ Salina Khalil & suami, Kamarufaiza (kenduri 16 Disember 2007)

Ramainya dan banyaknyaaaaa kenduri kahwin…makan free, ambik berkat lah Dihah…tak apa…masa akan tiba..semua rahmat Allah. Amin…

Di, Ros & Kak Ina ucapan advance untuk kalian “Selamat Pengantin Baru”…semoga bahagia ke anak cucu dan bahagia hingga akhir hayat. Ana doakan sahabiah sentiasa mengharungi tarbiyah dan alam rumah tangga dengan bahagia dan ceria. Jangan lupakan ana…


Kalian, semoga sentiasa tabah, menjadi suami soleh juga isteri solehah dan sentiasa dalam perjuangan Islam…

~~~~ dihah tak berapa semangat..sebab (lap top) bermasalah…ingat nak mogok lapar…..malam-malam dihah bersama buku dan adakala buku membaca dihah (cuba bayangkan bagaimana buku-buku, majalah-majalah dihah berlingkar penuh sebelah katil. Hihihi. Kesian betul ! Kadang-kadang, nak baca pun tak ada mood…..tekanan juga bila ujian harta melanda diri…~~~~ arghhhhhh!!! Hantarkan mesin basuh kalian kat rumah dihah..nak basuh baju…tapi apa kena mengena mesin basuh dengan buku-buku dihah ya?...arghhhhh!!!!!

~Dihah tujukan lagu "Selamat Pengantin Baru untuk semua ya......." Selamat Pengantin Baru...Selamat ber...ber...ber...(lupa lirik..sambung sendiri la ye...)

14 ulasan:

  1. Tanpa Nama6/12/07 10:09

    Semoga Allah merahmati pasangan ni di dunia lebih-lebih lagi di akhirat

    BalasPadam
  2. nak kawen.isk isk !
    mahu kawen juge.

    haha !

    salam kenal2 yew,kak mardihah. hihi !

    psst !lau ade member single,kenal2kan la.hahah !

    BalasPadam
  3. miss_tree6/12/07 11:12

    Salam kenal.. terima kasih kerana menyinggah di blog miss_tree.
    Sesungguhnya musim cuti sekulah ni sangat lah ramai yang kahwin kan?
    :)


    Errmmm, salam takziah atas kehilangan sahabat anda..
    :|

    BalasPadam
  4. Ramainya yang kawin
    nak kawin jugalah

    BalasPadam
  5. salam..
    selamat pengantin baru buat semua.... mga kekal hingga akhir hayat....

    BalasPadam
  6. perihal fitrah berpasangan, ramai kalangan yang belum berkahwin, sering mnyebut 'mungkin aku ni takde jodoh kot' tanpa menyedari kata2 itu boleh menyebabkan syirik pd Allah. Ini kerana Allah memang menjadikan setiap makhkluk dan kejadian itu berpasangan, hanya Dia yang bersifat tunggal. mengapa kita pula pandai2 mengatakan jodoh itu tak ada, seperti tidak yakin pada janji Allah?

    tiap kali mendengar kata2 begitu dituturkan, tiap kali itulah akak mengulangkan maksud surah yaasin dan surah ar-rum yg dihah paparkan kat sini. manusia, mmg kene diingatkan berkali2 supaya mereka tidak sesat dgn kata2 sndiri.

    sepatutnya katakanlah 'belum bertemu jodoh,' dan terus yakin dgn ketentuan Allah. itulah yg lebih sesuai. kan dihah?

    BalasPadam
  7. renjis renjis dipilis....

    hahha :D

    BalasPadam
  8. jangan mogok lapar slalu, nanti sakit peyot. tak bleh baca buku. buku2 pun tak bleh baca dihah. ngehh

    BalasPadam
  9. ~anonymous,
    trima kasih ya

    ~pengusaha cowbra,
    nak kawen....silakan lah, nanti jemput dihah dtg umah tau..

    ~miss tree,
    musim cuit memang banyak kenduri kawen...senang...ramai org dtg..

    ~harisHauzah,
    hehehhe.nak kawen jugak ke.,..hahahahah gelak besar dihah. Bahaya betul!(dihah aje paham kenapa)

    ~faridmw,
    thanks yer..

    ~kakluna,
    betul kata kak luna tu.....dihah sokong. InsyaAllah, jika Allah menetapkan masanya, maka akan tiba..thanks kak luna dengan perkongsian yang bermakna,,..

    ~13May,
    direnjis-renjis dipilis..bila hang dan sunan nak kawen? dgn pasangan nya? jgn luper jemput dihah sekali yer?hihihi

    ~ariayumi,
    hehhee...tak lah mogok lapar..nanti pengsan dihah.

    :)

    BalasPadam
  10. wahhh ada entry utk tinta lah...hik hik...terharu sungguh ;P Sebagai eminat karya kang abik, macih atas war war nih...

    Aih kalo la nama tinta juga turut tersenarai dalam barisan bakal pengantin baru tu, kan beshh... ;P

    BalasPadam
  11. aik aku nyer komen mana???
    hilang kena telan ka???

    BalasPadam
  12. ~tintahati,
    hehehehhee...insyaAllah. Nama tinta bakal dibarisi kelak di blog dihah...:)

    ~sunan,
    Aik??bile pulak dihah telan hang nyer komen? mana ada hang komen..semua ada sini...hang je mana sudi lagi nak beri komen kat blog dihah,,,,eleh...hang jangan nak buat citer ye....!!

    BalasPadam
  13. ish sungguh...
    xtipula... sapa tipu dapat dosala...
    adeh... mesti ada something wrong. :P

    BalasPadam
  14. sunan~~~, hang ni,,,memang!! dan memang!sape yang smthing wrong ni?

    BalasPadam