Pages

28 Mei 2008

Catatan.....

Oleh kerana saya rasa bosan dengan kerja-kerja yang banyak di opis ini..maka secara otomatiknya, tulisan blog ini bertukar serius kepada perihal peribadi sedikit. Dihah betul-betul rasa tergugat sedikit sebab bulan depan, job schedule berubah….keintiman dengan SWIFT akhirnya reda dan kesakitan kepala tahap gaban sedikit reda nanti. Mengadap recorn tahap halilintar pula. Huhuhu…Kerja di sini menuntut sesuatu yang bernilai tentang diri.

Hmmm..hujung minggu ni bakal berkunjung ke rumah Angah di Subang…mak, ayah, Fared, Zimah, Zirah, si kembar pun datang juga. Anak-anak comel along pun khabarnya menjengah ke Kuala Lumpur. Jadi tak dapat balik kampung, dapat jumpa mereka di Subang pun jadilah.

Afrina, Aiman, Irfan, Amar, Athirah…….anak buah comel Dihah yang sering pipi mereka menjadi mangsa….tak sabar nak jumpa!

Kak Ruzi meminjamkan novel (Dihah tak pasti pinjamkan, meminjamkan…erk) Ketika Cinta Bertasbih II. Tak sabar nak habiskan, tapi sebenarnya macam lupa jalan cerita novel I nya. So, Dihah kena baca semula lah ni…..bila?? InsyaAllah. Sebab ada senarai buku yang masih belum berkesempatan dibuka isinya. Perlahan-lahan dan rasanya pembacaan akan mula tenang selepas bulan Julai nanti.

Pengembaraan Dihah kepada penulisan akan diteruskan. Terima kasih buat mereka yang selalu menanyakan perkembangan. Kadang-kadang YM pun tak sempat untuk dibalas dan buka. Saya minta maaf ya! Dihah tutup sekejap kisah penulisan dengan beberapa aktiviti sendiri setiap malam. Lap top terperap. Kadang-kadang jeling-jeling juga, tapi aktiviti baru ini menuntut ketelitian dan kesabaran juga. Nak tahu aktiviti apa? …rahsia…..rahsia…….ehem ehem.....

InsyaAllah, selepas ini semoga jadual rutin kembali asal dan kembali kepada fitrah diri.
Saya semakin rindu mengharungi idea dan melayarkan kekebalan jemari di atas keyboard.

Psst : Dihah nak beli mesin basuh lah…..penat basuh baju….hihi

10 ulasan:

  1. salam dihah. maaf lah ye lama tak jenguk dihah. kite tak lupa dihah :)

    BalasPadam
  2. Aktiviti apa tuh? citer la sket....mana aci rahsia2 dgn tinta ;P

    BalasPadam
  3. salam..sapa penulis novel tu..macam pernah dgr..best tak?

    BalasPadam
  4. As-Salamu`alaikum wa RahmatuLlah ya Habibati...

    Cahaya Kebahagiaan dan RahmatNYA Subhana wa Ta`ala semoga selalu menerangi jiwa dan hari-hari mu berserta keluarga. ALLAHumma amiin.

    ALLAHu ALLAH... Semoga segenap hajat anti dikabulkan oleh ALLAH dan dilimpahi `Inayah dan Pertolongan dalam segala yang anti niatkan. ALLAHumma amiin.

    Sudilah kira nya anti sampaikan salam Mahabbah dari ana untuk anak-anak saudara anti nanti, JazakiLlahu khairan.

    Fi amaniLlah wALLAHu a`lam bisawab.

    BalasPadam
  5. As-Salamu`alaikum wa RahmatuLlah ya Habibati...

    Cahaya Kebahagiaan dan RahmatNYA Subhana wa Ta`ala semoga selalu menerangi jiwa dan hari-hari mu berserta keluarga. ALLAHumma amiin.

    ALLAHu ALLAH... Semoga segenap hajat anti dikabulkan oleh ALLAH dan dilimpahi `Inayah dan Pertolongan dalam segala yang anti niatkan.

    ALLAHumma amiin. Sudilah kira nya anti sampaikan salam Mahabbah dari ana untuk anak-anak saudara anti nanti, JazakiLlahu khairan.

    Fi amaniLlah wALLAHu a`lam bisawab.

    BalasPadam
  6. salam kehidupan,

    yea...memang emosi memainkan peranan yang cukup penting dalam tindak tanduk kita. akal yang akan mengawalnya.. tak gitu?..

    BalasPadam
  7. aria,
    salam aria, tak ape..dihah pun tak luper aria...:)

    tinta,
    xtvt aper? nyeh nyeh...ada ler sesikit aktiviti..

    arsaili,
    sape penulis novel tu? Habiburrahman..kang abik!...:)

    ukhti27,
    terima kasih setiap doa..semoga kita meneruskan usaha kegemilangan islam, InsyaAllah

    cermindiri,
    emosi memang kuat perananynyerr...:)

    BalasPadam
  8. salamun'alaikumwarahmatullahiwabarakatuh

    BalasPadam
  9. salam akak...rindula..hehe.lame sy x lawat akak kn..moga sihat slalu..=)

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama9/6/08 11:43

    ya , siri kedua dah kuar..nak beli , tp siri pertama pun x abis baca lagi..x jd beli le..hehe...baru-baru ni ade book fair , dpt beli men from mars , women from venus...menarik!

    BalasPadam