Pages

27 Ogos 2008

Comelnya...


Saya menghirup udara segar. Nyaman dan selesa sekali. Berita baru, DSAI menang di Permatang Pauh. Walau rumah tiada
tibi, tetapi radio sudah menjadi peneman setia sejak malam tadi.
Bersiap-siap dan mencomelkan diri....

I

Dalam tren, saya terpandangkan sepasang suami isteri (memang gaya suami isteri, dah memang kenal pun). Kita akan perasan,
adakah mereka suami isteri atau sepasang kekasih. Tengok cara dan gaya, kita warga kota sudah memahami. Berbual di dalam tren, nampak
si suami penuh kusyuk memerhati isteri bercerita.

Saya di belakang mengekori hingga kami sampai ke jambatan (jambatan yang menghubungkan (Stesen Star LRT Bandaraya dan Stesen Komuter Bank Negara).Ehh, saya bukan mengekori, tapi memang itu juga laluan saya..secara kebetulan tau.
Si isteri mengendong sebuah beg di bahu. Lantas perlahan si suami memujuk mahu mengambil dan membantu mengendongnya.
Dramatik dan saya pula tersenyum seorang diri. Alamak ai.....suspen aje...saya pulak yang tersipu-sipu melihat betapa baik hatinya suami dan romantik nya mereka.
Si isteri pula tak larat nak mendaki jambatan, lantas memapah lengan suami dan beriringan ke destinasi mereka.

Comelnya......

II

Esok angkat sumpah. Semalam dah bersumpah. Hari-hari tengok benda pasal sumpah. Kesian sesumpah. aikk???Tapi saya senyum meleret. Sebab sesumpah punya pasal, jadi trend pulak..hari-hari makan menu "Nasi Ayam Sesumpah.." hahahaha.

Sumpah
Menyumpah
Disumpah
Sesumpah
Menyampah....!!

Khabarnya esok DSAI akan angkat sumpah menjadi Anggota Parlimen. Tahniah memiliki Pingat Emas dari Permatang Pauh.

Comelnya hari esok..



Ehh..Dihah dapat Award, Akak bagi hadiah..comelnya...Terima kasih. Sukanya dapat bunga-bunga...

7 ulasan:

  1. ishh ishhh ishhh....

    anak sapa la nih...comelnya ;)

    BalasPadam
  2. Citernya comel tapi nape bubuh gambo yang tak berapa comel tuuuu... seram nengok gamboo..

    BalasPadam
  3. Segalanya comel andai hati berasa comel ;)

    Salam Ramadhan Al-Mubarak, selamat berpuasa :)

    BalasPadam
  4. SELAMAT BERPUASA
    Semoga Ramadhan kali ini akan membawa seribu berkat...

    BalasPadam
  5. batu sejuk2/9/08 20:10

    comel tu banyak mana yang cukup?
    Sumpah antara itu antara manusia dan Allah..

    Adakah kamu boleh bersumpah laknat dengan hanya bersakaksikan aku sendiri dan dia Allah..

    Aku beri pada kamu RM5000 itu saja duit yang ku ada.. kalo berani beritahu pada ku..

    BalasPadam
  6. 13May,
    isk isk....selamat berpuasa untuk semua ya...untuk 13May juga..:)

    purpleheart,
    seram tgk gambo tuh?tu gambo sesumpah...comellaaaa...

    bunga rampai,
    comel itu sungguh luar biasa..
    Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak!

    batusejuk..,
    ups....tak nak lah RM5000. Sikit sangat..hihihi

    BalasPadam
  7. salam ziarah..

    sejak 2-3menjak ni glamor betoi si comel tu..

    BalasPadam