Pages

17 Oktober 2008

Gulp!!

Kak Nab kelihatan merungut-rungut. Donutnya keras. Macam batu! Ayah di sebelah tersengih-sengih.

" Kalau gini, buat puisi donutku keras lagi bagus......mak ai...macam batu..." ayah tersengih.

Kak Nab masam mencuka. " Nabi pun tak pernah mengutuk isterinya tentang makanan.....sedap ni..." Kak Nab memujuk hati
walhal hatinya bengkak macam Teressa Kok hanya sebab isu cerpen si Pak Chamil. Kata FT sastera tidak boleh menyebar kebencian.
Sastera harus memurnikan.

" Ok..sedap ni...nyum-nyum..." ayah menelan perlahan. Si anak tersengih-sengih. Ayah pandai memujuk mak.

" Boleh buat cerpen sehari bersama donut....hahaha" anak gadis ketawa besar.

" Haip....anak dara tak baik ketawa kuat-kuat, nanti tak ada orang pinang..." mak menjeling macam Juhi Chawla mengurat Datuk Shah Rukh Khan.

" Kita order Pizza Hut lah..." ayah menyarankan idea baru. Ayah tak pujuk mak pun!! Mak memandang sambil mata berkaca-kaca.

" Tak boleh..habiskan jugak donut ni...tak kira....tak kira...." mak mengunyah-ngunyah donut.

Ayah dan anak berpandangan. Gulp!

12 ulasan:

  1. memang kena habiskan. he he.

    BalasPadam
  2. kekecik dulu, pakcik aku jual donat neh... sekali lahap aku leh abis lima bijik...

    BalasPadam
  3. takde gambar donut tu ker???

    hehhe heheh

    BalasPadam
  4. he he ....kenyang dengan donuts! Tu lah beruntung jadi suami mithali..terpaksa telan aje donut batu!

    BalasPadam
  5. salam eid yg masih berbaki

    BalasPadam
  6. salam kehidupan,

    nape tak jual aje?.. agak-agak berapa biji yang laku. ke ini kisah anda di hujung minggu.

    BalasPadam
  7. Tak baik membazir..Cuba celup dalam kopi mesti yummy...hehehe :P

    BalasPadam
  8. ammvoiii, datuk SRK ittewww.. ekeke

    BalasPadam
  9. hakim dirani - dihah tak nak habiskan, tak sanggup..hehe

    pa'chik - 5 bijik sekali lahap, mak aiii....kuatnya makan....

    13May - gambar donut...alamak...ada-ada...permintaan di pertimbangkan..:)

    tie - beruntung jadi suami mithali,batu pun batu larrr

    arsaili - salam eid padamu juga..

    cermindiri - kisah hujung minggu, eh, dihah buat donut dah lulus dah...kalo jual, sure laku..

    tintahati - saranan yang bagus,,,celup dalam kopi mcm orea...yummy...taraaaa!!

    BalasPadam
  10. bukan kuat makan la... sedap sangat ooo... yang panas-panas tu... takyah buh gula... celup ngan kupi... nikmat ooo....

    BalasPadam
  11. Nasib tak patah gigi, heh...

    BalasPadam
  12. en_me - Datuk SRK pujaan hati kawanku..hehe

    pa'chik lagi - hehe. ang ni, kelaka lah...betul cadangan tu.

    pendekar - memang nasib baik, kalau patah gigi, rongak lah jawabnya...

    terima kasih semua, meraikan cinta!

    BalasPadam