Pages

09 Oktober 2008

Kita Dapat PM Baru Mac Depan..


Kak Nab tersenyum girang sambil menguli tepung membuat donat. Meski bukan selembut Dunkin Donut atau barangkali selembut donat Mak Tipah , dia tetap berusaha. Anaknya memerhati sambil tersengih-sengih.

" Kenapa mak ni...tersengih-sengih aje...?"

" Mak mimpi malam tadi, persiapan pernikahan mak, dengan mak andam, baju mengelip-ngelip, siap karaoke. Tapi saat
akhir mak batalkan karaoke. Takut bakal laki mak marah..nyanyi-nyanyi ni dia bangkang sikit...tapi seronoklah.Buat kat dewan besar.." mak terjeling-jeling ayah.

" Ohhh....dasyatnya mak...." anaknya geleng-geleng kepala tanda gatal.

" Tapi muka Pak Lah yang masuk chanel..potong stim betul lah..."mak menepek tepuk sekuat hati tanda protes.

" Pak Lah....?" muka anaknya terkejut.

" Eh kau ni...Pak Lah, bukan ke semalam berita kata dia bertanggungjawab.."

" Ha....pasal apa mak?...."

" Tak bertanding Mac depan..."

12 ulasan:

  1. aku ni kan....hhhmmmm, tak reti nak cakap apa.

    eh, tuan rumah, salam singgah

    BalasPadam
  2. Biarkan aje la pak lah tu rehat..Dah tua tu..elok di gi jalan2 dgn jean dia tu..Bagi la org lebih muda memerintah..atau org yg lebih layak..entahlah..susah nak telek hati orang ni..

    BalasPadam
  3. Salam Mardihah...

    Mudah2an penggantinya membawa banyak perubahan yg positive utk rakyat jelata..

    BalasPadam
  4. err... kalau ikut... bukan mac ni... dia nak coti dua bulan sebelum pencen...
    mati la dapat ahkak pink jadik pm.... huhuhu....

    BalasPadam
  5. mak su - tak reti nak cakap ape..dihah pun tak reti nak cakap ape..hihihihi

    tie - hmmmm, zaman perubahan berlaku dan kita lihat seterusnya...langkah siapa lebih panjang

    akak - mudah-mudahan ya...amin

    pa'chik - kelaka lah...akak rambut tebal tu akan lebih bergaya dan berbelanja besar lagi...isk2....

    BalasPadam
  6. heheh...sempoi dan bersahaja entri..

    lawatan balas..hap hap..selamat hari rayaaaa

    BalasPadam
  7. betul ke ni? tak reti la dan tak paham cerita depa-depa nih....

    BalasPadam
  8. ehehe..kita tgk siapa ek;)

    BalasPadam
  9. sempat ka pengganti dia naik? :P

    BalasPadam
  10. Tinta masuk bertanding. Jangan lupa vote :D

    BalasPadam
  11. alam..memang susah nak fham pemainan politik msia.. kita berdolah semoga negara aman rakyat bahagia dan senyuman leh terikir diwajah2 insan.... hehehehe... senyum selalu...

    BalasPadam
  12. anul - sempoi sahaja, tak ada idea kadang2..

    alex- paham2 je sendiri...hehehe..sebenrnya penat juga layan berita2 ni, kan?

    princess liyana - mari kita tengok siapa ye?

    kak luna - macam tak sempat je..kikikiki

    tintahati - mu masuk bertanding ape erk? buat kuih ke? hehehe

    faridmw -mari kita berdoa, permainan politik ini sebenarnya mematangkan kita untuk terus menjadikan diri ke arah sumber sebenar diri....fikir-fikirkan...senyum selalu

    BalasPadam