Pages

20 November 2008

Dia Tidak Terbabit..Sama Sekali Tidak!!

Peringatan : Ini bukan Kereta Mercedes kegemaran Kak Nab!


" Dia tidak terbabit mak...betul mak......sumpah mak...." anak gadis menangis-nangis minta si mak percaya.

" Ahh..kau fikir dia penganalisis komputer, boleh sahaja tak terbabit...ini gambar ni...tak senonoh
punya lelaki...lelaki yang ini mak nak jadikan calon menantu...langkah mayat mak dulu..."sekeping gambar dicampak di atas meja.
Angin berdesing macam puting beliung.

" Ini super impose mak....percayalah mak....kita nak kawin dengan Abang R jugak...tak kira, tak kira...."

" Suruh buat kenyataan akhbar..bersihkan nama....putihkan maruah...mak nak Mercedessss Benzzzz 1 bijik..."

" Mak..sampai hati mak...dia miskin mak...tak ada harta...tak ada tanah pusaka....keta Mr Bean pun tak mampu mak" air mata dikesat dengan hujung lengan baju. Basah.

Kak Nab bercekak pinggang. Matanya merah menahan amarah.

" Selagi mak masih hidup,selagi asam pedas kuah lada mak menjadi pujaan hati ayah kau...jangan sebut
nak kahwin dengan Abang R sebelum bersihkan noda...huh!" Rambut Kak Nab tercacak macam kejutan elektrik.

" 22 bulan kami menganyam cinta...22 bulan saya bersama buku-bukunya...membaca bersamanya..100 kali kalau ikut dalam diari, Abang R datang jenguk saya..bawak bekal. Hari-hari makan suap-suap....sampai hati mak...cinta dia utuh dalam diri saya mak....."...dia mengesat air mata....sedihnya..hibanya...Kenangan terindah cukup tersemat dalam jiwannya. Nuraninya.

" Itu pembohongan memikat hati kau....dah..dah..jangan bersandiwara....lelaki sama sahaja.." Kak Nab mendengus.

" Aik..ayah pun sama lah mak erk?"

" Kata Shakespeare dalam Henry IV, ' Pembohongan sudah setengah pusingan mengelilingi dunia sebelum kebenaran sempat menyarung kasutnya'..." Kak Nab berpusing lagi ala-ala model 70 an. " Jangan samakan Abang R dengan ayah. Ayah lain..." mak mendatarkan suara bila anaknya mahu menyamakan kekasih hati dengan suaminya.

" Sampai hati mak...saya nak sambung belajar macam ni....nak g Oxford...menci makkk...menci makkk........menci....menciiiiiiiii"

" Tak baik tawwwwww...dosa besar......meh anak mak cayang...alo-alo manja............" Kak Nab terkekeh ketawa.


Gambar dari Malaysiakini

16 ulasan:

  1. dihah - sejak bila Abg R ' bela ' muka macam tu . bernazar barangkali.kita bersangka baik aja - semuga abang R mendapat apa yg di sepatutnya dia dapat...sebab dunia ini masih adil dipaksikan.....dan seterusnya dihujungnya.....

    BalasPadam
  2. amboi2..promote Abg R dlm blog plak erk...aicehh..-k.long

    BalasPadam
  3. assalamualaikum,

    salam tinjau...

    seronok juga baca n3 ni...

    BalasPadam
  4. haha,..lawak la cerita ni...sapa aBG R ni?

    BalasPadam
  5. salam..
    ada apa dgn harta... kbaikkan hati lebih penting..
    hehehe

    BalasPadam
  6. salam,

    adakalanya pembohongan sudah keliling hampir satu dunia, tp kebenaran masih belum sempat menyarungkan stokingnya...

    BalasPadam
  7. err.. kak nab.. kete mr bean tu... ada mekleren mersedis tau... hahaha...

    BalasPadam
  8. Jinggo -ya..insyaAllah...sekadar berita panas di laman berita.kita akan tahu dihujungnya..

    k-long - promote abang R? aiks....waaaaaa..kak long dah pandai nak kenakan kita...tidakkk...

    mazemei - terima kasih bertandang ke rumah ini.

    Sayyid - siapa abang R ini? mu enggak tahu sih? barangkali perlu kamu kembali ke sini sihhh..

    faridmw - erm, betul tu..kebaikan hati yg penting..

    Al-Bima Sakti - erk..tetiba masuk stokingnya plaks...ape-ape sahaja kamu ini!..seni sungguh.

    Pa'chik - erk..ada erk..macleren mercedes..tak sangka la plak..nanti bg Kak Nab beli keta Mr Bean jee...tunggu entry akan dtg..

    :)

    BalasPadam
  9. saya suka cara saudari menulis. pasni nak jengok2 selalulah...

    BalasPadam
  10. abg 'r' terus dicurigai...
    tu la, Kak Nab patut pesan kat anak dara dia tu supaya abg 'r' tu jgn gopoh buat kenyataan..
    pikiaq bagi banyak pastu hapuskan bahan bukti...

    huhuhu..

    BalasPadam
  11. Salam...

    tak tau ler apa nak kata...pembohongan sudah menjadi perkara biasa...yang berbohong sedikit pun tidak merasa apa-apa diatas pembohongannya...semuanya berada dihujung lidah.

    p/s; sukar membezakan yang mana benar..yang mana bohong

    BalasPadam
  12. pewaris reformasi - terima kasih menjenguk ya.....dihah alu-alukan..

    bayu senja - hehehe..tulah, nanti akan diupdate pada anak dara Kak Nab ye...jangan lupe ya jenguk2 selalu..

    naz ilyn - memang sukar...namun mahkamah Allah itu lebih Adil. Dihah cuma memaparkan serba sedikit paparan kehidupan sahaja...yang benar, maka akan menang nanti di SANA.

    Mari Raikan Cinta!!!

    BalasPadam
  13. Ada gak mak yang macam itu dalam alaf ini eh. Lucky family kami open minded. As long as tak HIV positif, Sunni bukan Syiah, okla bole la.

    BalasPadam
  14. salam mardhiah,

    eh, ada jugak mak yang gini gitu, ada yang biar mati anak jgn mati adat pun gaks...ada bese-bese, tapi mana tahu, hati manusia..."ooo..gini rupanya menantu ku..." hehehe..

    Sunni bukan Syiah? erm..asal ISLAM, bukan propaganda Yahudi sudah! nauzubilahh...kita ada mazhab yang menentukan banyak praktikal ISLAM.

    Kalau pilihan kamu sunni bukan syiah...kalau betul-betul dia sebenarnya syiah, ia tidak salah bukan? hehe

    BalasPadam
  15. tergelak jap...ups...isk, anak dara ni...golak bosar2...buruk benar lakunya!

    BalasPadam
  16. No way...worst come to worst saya akan tembak dia. Awak mau jadi macam Wan Azizah & Anwar?

    BalasPadam