Pages

05 November 2008

Turutkan hati


Saya bertamu mata dengan ramuan enak malam tadi. Menghabiskan sisa malam dengan membaca. Ahh...rindu sungguh membaca.
Saya kembali kepada fitrah asal diri, menjamu diri dengan jamuan bacaan ringan dan berat. Mengisi diri dan minda. Juga sebagai pengalas diri.
Memang rindu sungguh. Merenung almari yang sekadar tersusun indah banyak ramuan dan rencah. Namun saya belum dapat mengkhatamkannya. Saya akan turutkan nanti.

Kalau diturutkan rasa hati,
Mahu sahaja ku bawa kau pergi,
Jauh pergi ke dasar hati,
Agar tersimpan terus dalam diri.

13 ulasan:

  1. saya pun suka membaca, mcm therapy ler kot

    BalasPadam
  2. menulis blog pong ramuan enakkks gakkks.. ahaks

    BalasPadam
  3. salam...bila mengemas barang nak pindah...rupanya banyak buku kegemaran di kala santai dah di kumpul...tapi nampaknya tade ada masa santai pun...mata dan otak asyik di jamu dengan bacaan yg berat2 saja...

    BalasPadam
  4. banyak gak buku ko.. leh arr pinjam..hehehe..

    BalasPadam
  5. Salam dik mardihah...
    terkejut akak bila adik tinggal komen kat blog akak..ok apasalahnya..link kan lah blog akak tu ke sini ye..tq.. :)

    lagi satu nak bgtau...akak terkejut gak bila tgk gambar rak buku yg ada magazine tu...sebijik cam akak susun magazine akak (Sri Dewi & Keluarga) kat rak buku...nanti akak snap gambar..and post kat blog akak eh.... hehe :D

    BalasPadam
  6. mak su - hehehe..membaca amalan mulia..

    en_me - menulis memang ramuan enak-enak belaka...hehe

    arsaili - bila mu pindah..tp blog tak pindah kan?:)

    apei - nak pinjam? hehehe.leh je...hilang ganti sepuluh.

    kak ezrina - ooo...tu serupa, tapi tak sama...sebijik ke? hmmm...kita ada rasa yg sama.Aiceh!

    BalasPadam
  7. salam,

    membaca itu pintu ilmu...

    salam kenal...

    BalasPadam
  8. salam..
    dgn membacalah kita dapat menmbah pengetahuan..
    buku lain saya seronok baca tpi bila buku pelajaran susah nak baca... (kebingungan) hehehe

    BalasPadam
  9. Salam ziarah..hehe bgus2..membaca tu kan jambatan ilmu:)

    puisi tu sungguh indah..

    BalasPadam
  10. Nak buku tunggu teduh dulu buleh tak? Lama dah tinta cari :(

    BalasPadam
  11. al bima sakti - salam kenal ya!

    faridmw - mengapa kebingungan sih?

    princessliyana - teruskan membaca.jambatan ilmu...:)

    tintahati - erkkk? nak ka? mcm mana mu mahu ambik novet TTD ni? best bangat novel ini.novel kesayangan dihah...:)

    BalasPadam
  12. org kata benda yg kita plg syglah elok dibg pd org...hehehe

    BalasPadam
  13. Tanpa Nama20/11/08 08:05

    hehehehee..alamaks ai...tak terjawab lah, tp ia kesayangan yg tak boleh dicari lagi....siap ada tandantangan FT ..tu yg rasa sayang je,,,tinta..no idea lah.......kiter berjumpa, kita bersembang banyak2 ya..:)

    Mardihah

    BalasPadam