Pages

29 Mac 2009

Dap Dip Dup..

Biar saya tulis sahaja apa yang ingin diluahkan dan ditulis hari ini. Selepas perhimpunan Agung UMNO, banyaklah desas desus kononnya mereka memilih orang yang bermain dengan politik wang dalam angkatan mereka...what can i say haaaa? dah u all yang pilih...tapi dalam kepala ni dok pikir jugak...ape pasal diorang ni memilih macam 'main tangkat muat' je, sedangkan dan hakikatnya, mamat hensem tu sudah dicop bersalah tetapi masih dan diberi peluang untuk dipangkah. Eh,,hensem ker? arghhhh.......poyo!

Hairan bin ajaib den! Saya rasa macam nak pecahkan tibi je malam tersebut. Tapi ..sebab tibi itu adalah hak milik kawan, jadi lebih manis, diriku menutupnya...arghh...tensen pikir pasal politik ni.......Kemudian, Dihah mendapat jemputan kahwin kawan lagi....ni satu perkara yang bisa buatkan diri jadi arghhhh......bilo pulak kenduri den ni? hehehe.

Ha....lama saya tak update blog. Rasa macam dah lama jeeee...minta ampun kepada semua kawan-kawan, artikel ini
rasanya ditulis seperti bahasa yang biasa-biasa, bukan bahasa bunga-bunga dan madah-madah seperti selalu.....Angin Barat Daya dah mai...Rasanya ramai tak rindu karangan Dihah ni...hehehe

Saya agak sibuk kebelakangan ini, dengan menjadi mata-m
ata gelap dan menyusup masuk ke PWTC. Yelah, saja nak tengok fesyen-fesyen terbaru dan mengutuk perwakilan yang tak sedar diri...ups! bahaya betul karangan ini....well....mereka datang dengan penuh gaya
dan secara rumusnya, Malaysia semakin inginkan pimpinan yang bersih dan sentiasa memberikan keadilan kepada semua rakyatnya. Punggung saya makin panas, bila saya disedari adalah mata-mata gelap, kemudian, saya melihat Dafi, Mr Os, dan beberapa artis turut sakan merayakan kepimpinan Hadhari ini. Arghh...saya tak mengerti.

Kemudian saya mencari kakak angkat saya yang membawa saya ke PWTC. Dalam hati saya mengutuk-ngutuk perjalanan usul dan perbahasan..

" Kak...udahleeeee....ni, nak balik, ada koje lain yang berpaedah dari dok mai
datang sini..." saya mencuit pinggangnya.

" Alaaaa...akak dah janji dengan Mak Nab, nak ambik gambar dengan Pak Najib, Khairy...Shahrizat Jalil...itu semua akak minat tawww.."

" Kak...geli ketiak saya ni kak...udahleeeee.....moh le balik...panas ni...." dalam hati saya bersumpah...tak hingin aku datang sini lagi..tak akan aku ikut dirimu lagi...arghhh!!

" Ape pasal pulak nak geli ketiak.......iskk...balik dulu laaaa...akak nak posing-posing ni..." sambil dia membelek tudung jenama "Ekin"....arghhh...saya makin tensen..

"Iyolah...den balik dulu, jangan nyesal ye...."

Saya sengih dan berlari segera. Tiba-tiba...saya terlanggar Dato Shah Rukh Khan...
Berdebar-debarnya saya............dap dip dup..... Mata saya menjeling manja dan gatal padanya.

Saya tersipu-sipu malu. Hujung tudung saya gentel-gentel penuh rasa tak malu!!
"Bilo pulak mamat ni mai sini??.....tak rugi saya datang sini...hehe"saya berbisik dalam hati.

" Hye sweet.....I hantar u balik........dari tadi I memerhatikan U..come..."

Dato Shah Rukh Khan tersenyum kacak......waduh-waduh....Wangiannya menusuk ke hidung. Hidungnya mancung tak terkata. Dengan Ray-Ban dan kot berjenama....arghhh....kacaknya...

Den raso macam adegan filem Kuch Kuch Hota Hai pulak...mai ai...makin geli ketiak aku....bila pulak Dato Shah Rukh Khan pandai berbahasa Melayu ni.....??

Kecepuk....

" Apasal ko tersengih-sengih ni..bangun-bangun....."mata mak membesar.

Saya menggosok mata....Ermmmm....

9 ulasan:

  1. dihah

    apa pilihan yg kita ada kalau seakan NEGARA ini hanya milik kelompok tertentu.
    dia buat tak apa...
    orang lain buat tak boleh

    saya duduk dan mengikuti perkembangan persidangan di ruang legar....banyak yg boleh dipersoalkan.

    nak menang - tidak semesti menghalalkan semua cara.

    BalasPadam
  2. Akak excited jgk mengikutinya....
    tp, lagi excited menunggu pilihan raya Bukit Gantang...
    cam nak join ngundi sekali...
    nak ajar 'itu orang'...
    pandai~pandai amik negeri kami...
    kami tak relaaaa......

    BalasPadam
  3. mak aihh jauhnya berangan hahaah

    BalasPadam
  4. Salam cik dihah...


    hang ni p mane...lama ilang...

    tub tub muncul...masih di alam mimpi...hampeh tul la....igt dah dpt pikat datuk shah td...leh gak aku tumpang kenal...nak suh dia tlg tekel amisha patel...kehkhekehkehkeh..

    BalasPadam
  5. kui kui kui...baru pakat2 nak sesama geli ketiak secara berjemaah..ahaks, mimpi rupanya. tapi, ni kategori mimpi ngeri kan... nightmare sungguh.

    BalasPadam
  6. entahlah... mana botul(betul) dan yg mana botol... keliru dan celaru den...

    BalasPadam
  7. Qudwah,

    Kalau memang terlanjur mereka memilih orang salah jadi ketua mereka itu tandanya 'pesalah begitu' memang takde hal bagi mereka.

    Kalau pemudanya begitu, wanitanya lain pulak nafsunya...(saya fikir wanita lebih ngeri dari puteri kot)

    Dafi atau Mr Os, mereka juga rakyat Malaysia yang biasa-biasa macam kita(lebihnya cuma mereka tu artis) apapun pegangan atau ideologi mereka, itu adalah hak mereka.

    Untung jadi mata-mata, banyak belajar dari semut merah ini ya !

    Awak sihat ?, benar-benar sihat ?...


    Haris Hauzah

    BalasPadam
  8. jinggo - memang banyak yg boleh dipersoalkan....kita tunggu PM baru yang akan menjelang..

    tukang cerita - hehehe, sian akak...akak kena terima. tetapi dalam masa yg sama, doakan semoga semua sejahtera...!

    Masy - hihihihi...berangan yang dekat je,,,belum campur Amir Khan lagi..Hitrik Roshan ka..huhuhuhu

    antusufi - Dihah ada..kamu sahabat yang sentiasa mengikuti perkembangan saya..terima kasih :) saya ada....sentiasa ada...nak ke amisha patel...uiks...nanti ada org jeles kat kamu!...den bg tahu kang!...naya...naya!! (sambil geleng kepala)

    Mak Su - hehehe, geli ketiak...kuikuikui...nightmare betul...

    al-bima sakti - jangan celaru ya.....hehehe

    Haris Hauzah - saya mencantikkan cerita..kebetulan, tengok paper, ada artis bersama dengan perwakilan...erm...kalau artis A bersama dengan PKR...PAS atau DAP? apa agaknya yg akan berlaku kepada periuk nasi ya?...

    erm, saya sihat..alhamdulilah...ada berita terkini tentang dihah ka?huhuhu

    kadang-kadang, Allah menguji, bahawa sakit itu adalah tanda kasih sayang Allah kepada hambanya...doakan saya...

    terima kasih sudi bertanya, tetapi laman ini bukan untuk menceritakan kisah selanjutnya....sampaikan salam untuk Qistina comel!

    BalasPadam